Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
niedziela, 22 grudnia 2024 12:58

Wystartował nowy kanał Zoom TV

27 października br. na MUX-8 rozpoczął swoje nadawanie ogólnodostępny kanał Zoom TV, w którym 30 proc. kontentu stanowią produkcje zlecone lokalnym telewizjom. Nadawcą jest spółka Cable Television Networks & Partners.

W codziennej ramówce nadawane będą także programy realizowane przez Grupę Onet, a także filmy, seriale, animacje i zakupione formaty lifestylowe. Kanał Zoom TV koncentruje się na życiu lokalnych społeczności oraz przedstawianiu wydarzeń lokalnych w lekkiej, dostosowanej do współczesnego widza formie. Jednocześnie stacja chce budować u widza więzi ze wszystkimi prezentowanymi na antenie obszarami Polski.
 

Nadawca podkreśla, że kieruje program Zoom TV do każdego widza, ale docelowo stacja ma być skierowana głównie do kobiet ze średni wykształceniem, w wieku 20-49 lat, mieszkających w małych miejscowościach. - Kierujemy program również do terenów wiejskich, bo tam nie ma telewizji kablowej. To jest nasz target. Stawiamy na swojskość, tradycję i rodzinę. Nie będziemy polityczni i warszawocentryczni - wyjaśnia Michalska.

Sztandarową propozycją programową Zoom TV będzie magazyn reporterów „Bliżej!”, który ma charakter społeczny i interwencyjny. Premierowe wydania „Bliżej!” będą nadawane w środy i czwartki o godz. 21.10, a materiały o problemach z całej Polski zbiorą i opracują łódzka telewizja Toya TV oraz poznańska WTK. Prowadzącymi program są Elżbieta Grzeszczuk-Chętko (Toya TV) i Dariusz Milejczak (WTK).

Nadawca Zoom TV współpracuje także z innymi nadawcami lokalnymi. I tak: redakcja kanału TV Asta z Piły realizuje programy „Dzieciaki talenciaki” i „Auto motowizja”, Sfera TV z Rudy śląskiej przygotowuje cykle „We love Poland” i „Moje miejsce, moje pasje”. W ramówce znajdzie się przegląd aktualności lokalnych „Kalejdoskop Polski” (WTK), „Tajemnice Dolnego Śląska” (TV Echo) i „Profesjonaliści” (TV Galicja). Spółka Cable Television Networks & Partners negocjuje już z kolejnymi nadawcami.

- Musimy skupić się na jakości, która na poziomie lokalnym jest akceptowalna, ale na poziomie ogólnopolskim już średnio. Nasi lokalni partnerzy są otwarci na to, żeby cały czas pracować nad jakością. Jako dyrektor programowa pracuję z dziennikarzami, wskazuję jak można poprawić efekty ich pracy, akceptuję tematy i treści. Widzę ogromną wolę współpracy i dlatego dobrze wróżę temu projektowi - wyjaśnia Barbara Bilińska-Kępa, dyrektor programowa Zoom TV.

W niedzielę stacja Zoom TV będzie transmitować msze święte, co tydzień z innego kościoła w Polsce. Zoom TV nie traktuje tego jako misyjnego przekazu. - Chcemy zadowolić również takich widzów. Za każdym razem opiszemy daną miejscowość - podkreśla prezes Michalska. Realizacją transmisji zajmą się nadawcy lokalni.




Źródło: Wirtuelane Media 


Podziel się